آزمایشگاه های علوم شناختی در ارتباط با یکی از دانشهای نو است که در کنار نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات مجموعه دانشهای همگرا را که نام گرفته اند تشکیل می دهند.  این رشته از زیرمجموعه های علم اعصاب، روان شناسی، زبان شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن تشکیل گردیده است و کاربرد وسیعی در رشته های فرعی مانند پزشکی، آموزش و پرورش، جامعه شناسی، سیاست، علوم اطلاعات، ارتباطات و رسانه های گروهی، مهندسی پزشکی، مهندسی فرمان و کنترل و حتی علوم دفاعی و جنگ پیدا کرده است.  مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاههای بسیاری به تحقیق در زمینه علوم شناختی اشتغال دارند و در تلاشند تا راز بزرگترین سرمایه آدمی یعنی مغز و ذهن را كشف كنند.

سرمایه گذاری کشورهای پیشرفته در زمینه این دانش نو بسیارچشمگیر است و رقابت شدیدی در دست یابی به اسرار مغز و استفاده کاربردی از آن در میان کشورها وجود دارد. در کشور ما در حالیکه در زمینه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری مناسبی انجام گرفته و پیشرفتهای قابل توجهی به دست آمده است، ولی در زمینه عضو چهارم دانشهای همگرا، یعنی علوم شناختی هنوز اقدام متناسبی انجام نگرفته است. بنابراین ، جا دارد نسبت به این دانش نو به عنوان یک دانش مادر که بی تردید تأثیرات شگفت آوری بر بسیاری از حوزه های انسانی بر جای خواهد گذاشت توجه شده، سرمایه گذاری بیشتری در توسعه این دانش نو انجام گیرد.

علوم شناختی همانند تمامی شاخه‌های معرفت بشری از پارادیم خاصی پیروی می کند. دانشمندان علوم شناختی ذهن انسان را شبكه پیچیده‌ای می دانند كه اطلاعات را دریافت، نگهداری و بازیابی می‌كند و می‌تواند آن را تغییر شكل یا انتقال دهد. عملیات فوق را پردازش اطلاعات و این پارادایم را رویكرد پردازشی می‌خوانند.

هوش مصنوعی دانش ساخت رایانه‌هایی است كه بتواند كارهایی را انجام ‌دهد كه انجام آن توسط انسان نیاز به هوشمندی و شعور دارد. تحقیقات انجام شده در هوش مصنوعی عمدتاً متمرکز بر یادگیری، حل مسئله، ادراك، پردازش زبان بوده است

با پیشرفت هایی كه در زمینة هوش مصنوعی و تولید سامانه های هوشمند به دست آمده است می توان بین شناخت طبیعی و شناخت مصنوعی پیوند بر قرار کرد. وسایل ارتباطی و واسطه ایی كه امروز برای جبران كاستی های شناختی تجربه می شود این امید را زنده ساخته است كه بتوان در آینده بخشی از این كاستی ها را ترمیم كرد. از جمله استفاده از رایانه هایی است كه معلولین می توانند با امواج مغزی خود آنرا اداره كنند و مثلاً مطالب خود را بدون استفاده از انگشتان خویش بر روی آن تایپ کنند، یا رایانه هایی كه امواج مغزی فرد معلول را به كلام تبدیل می نماید. تولید دست و پای مصنوعی نیز دست آورد دیگر دانشمندان علوم شناختی است كه با اتصال به سلسله اعصاب فرد می تواند فقدان عضو او را جبران کند..

برخی از دانشمندان علوم شناختی پیش بینی می كنند كه با كمك دانشمندان هوش مصنوعی بتوانند رایانه هایی بسازند كه ایده ها را درك كند و به پردازش معنایی بپردازد، رایانه هایی كه هوش های چندگانه را تشخیص دهند و به رفع ضعف فرد در یك هوش خاص كمك كنند، رایانه هایی كه بتوانند به معنای واقعی كلمه با انسان مكالمه كنند و درك متقابل داشته باشند. هوارد گاردنر مجموعه این مداخلات را مداخلات نرم افزاری و سخت افزاری می نامد

روشهای تحقیق ما شامل مطالعات مهندسی ، توسعه نرم افزار و نمونه اولیه و مطالعه شبکه ها با استفاده از رویکرد چند رشته ای شامل قانون ، اقتصاد و علوم سیاسی است. پروژه های خاص از تجزیه و تحلیل عملکرد TCP دقیق گرفته تا تعامل اقتصاد ، مقررات و فناوری در شکل دادن به آینده است. ما به موضوعات نوظهور مانند اینترنت اشیاء و چالش های مداوم مانند امنیت اینترنت نگاه می کنیم. ما بیشتر بر استفاده از فناوری و هوش مصنوعی تولید محتوا  متمرکز هستیم .

روش های ما شامل بهبود جمع آوری ، در دسترس بودن ، امنیت و استفاده از اطلاعات در طول چرخه زندگی انسان و بعد از آن است. برخی از کارهای اخیر آزمایشگاه های تولید محتوا شامل ایجاد یک چارچوب انفورماتیک مقیاس پذیر ، ایجاد سیستم های پیشرفته تولید محتوا در اجرای ابزارها و تکنیک های “خواندن” از متن ، ویدیو ، صدا و…… است .

تکنیک ها شامل توسعه روش هایی برای کشف و توصیف سیستماتیک عناصر عملکردی در داده های مورد نیاز ، کشف و اعتبارسنجی روند تولید محتوا  این عناصر که موجب بهبود محتوای تولید شده می شود و گزینه های مختلف برای کاربر در قالب قسمت های مختلف و انتخاب بهترین ارزش محتوایی موجود از بین گرینه های قابل دستیابی می تواند حائز اهمیت باشد. و با تأکید بر یادگیری مقیاس پذیر ، غیر پارامتری و بدون نظارت ، به استنتاج و مدلهای گرافیکی می انجامد.

پروژه های ما از طراحی واسط های کاربر جدید و زبان های پرس و جو گرفته تا مسائل مربوط به اجرای پرس و جو در سطح پایین ، از طراحی سیستم های جدید برای تجزیه و تحلیل پایگاه داده و پایگاه داده های اصلی حافظه گرفته تا پردازش پرس و جو در محیط های فراگیر نسل های بعدی ، مانند شبکه های حسگر ، سیستم های اطلاعاتی گسترده ، پایگاه های داده شخصی و وب و مدیریت اطلاعات تحقیقاتی انجام می دهیم.

و به شکلی مطابق با مقررات ، قوانین تجارت ، هنجارهای اجتماعی و ترجیحات کاربر می­باشند. و همچنین تحقیق در مورد روش شناسایی برای اطمینان و پاسخگو بودن الگوریتم دارای اولویت می باشد.

تولید محتوایی که به موقع ارائه نمی­شود؟ وقت گرانبهای خود را هدر می دهد و هم چنین باید سعی کنید داده های جدید تری تولید کند؟

اهداف اصلی که در آزمایشگاه تولید محتوا اهمیت ویژه ای دارد ؟

توضیح مسائل فنی تولید محتوا و فرصت ها و تهدید هایی که تولید محتوا با آن ها رو به رو  هستند ، مزایا تولید محتوا در آزمایشگاه تولید محتوا مورد بررسی قرار می گیرد که شامل ادغام داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل آن ها با توجه به نیاز مشتری درک مشوق ها و محرک پس از جمع آوری داده ها و نشان دادن رویکرد ها  و روند های جدید با توجه به تقاضای مشتریان ، اهمیت نوآوری در مدل های تصمیم گیری برای ساخت محتوا منسجم تر و ارزیابی روند رو به رشد آن هاست.

آزمایشگاه های زنده  در حال ایجاد یک پلتفرم مدیریت داده مقیاس پذیر هستند و به ما امکان می دهد انواع مختلفی از داده ها از جمله: داده های شخصی یا “داده های کوچک” (جمع آوری شده توسط تلفن های هوشمند ، دستگاه های ردیابی فعالیت یا حسگرهای جدید وداده های داده های وای فای ، نقشه های دانشگاه ، داده های رویداد و غیره)؛ و همچنین انواع داده های خارجی (داده های رسانه های اجتماعی ، داده های حمل و نقل ، آب و هوا ، داده های شهری و …. ) جمع آوری و ادغام کنیم.

نمای کلی توسعه محتوا

هدف آزمایشگاه زنده ایجاد حس کاربری در مخاطب است . و از طریق پروژه های دنیای واقعی و تجربیات در سراسر جهان بر گسترده اطلاعات اضافه می کند.

برنامه هایی در تولید محتوا می تواند دارای اهمیت باشد ، وشما را حرفه ای می کند.

  • مهارت های عملی در یک زمینه با تقاضای بالا
  • پرتفوی کار نشانگر توانایی شما برای مشارکت در یک تیم است
  • شبکه حرفه ای
  • توانایی ارتباط خوب با تیم ها و افراد در صنایع مختلف

بررسی متن ها ، ویدیو ها و سایر محتوا ها برای ایجاد زمینه اصلی در توسعه محتوا.

فعالیت های کلیدی

  • محتواهای تولیدی تفکر طراحی در این زمینه توسعه محتوا با توجه به افزایش رو به رشد

طراحی پایه و اساس استراتژی ها و ابزارهای توسعه محتوا

  • تکمیل کنید Hubspot Inboundدوره بازاریابی محتوای

پروژه های همکاری

یکی از قابلیت های ازمایشگاه تولید محتوا و ایجاد بستری برای مخاطبان جهت همکاری در طی فرآیندهای تولید محتوا و نوعی جهت دهی به این محتوا که موجب انسجام فعالیت ها و محتوایی متناسب با نیاز مخاطب که موجب کوتاه شدن فرآیند و استفاده بهینه از زمان می شود

خودآگاهی از فرآیندها :

باتوجه به این نکته که در ازمایشگاه تولید محتوا فرآیند و روندی متداول است، با گذشت زمان و تکمیل چرخه های تولید محتوا شناخت از مجموعه ها به صورت سیستماتیک افزایش خواهد یافت و نوعی پایگاه داده از فرآیند پروسه بدست میاد که می تواند به مجموعه در  جهت توسعه فرایند های برای آینده کمک بسزایی  کند. نقاط قوت و ضعف را بیان می­کند ، چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در شما می شود ، چگونه بهترین یادگیری انجام می شود ، انواع تیم ها و محیط هایی که شما در آنها به بهترین وجه کار می کنید و در آینده می خواهید کجا باشید خود را به صورت حرفه ای معرفی کند.

تجربه میدانی

با توجه به این موضوع که در ازمایشگاه زنده هدف مجموعه پاسخ گویی دقیق و متناسب به نیاز های مخاطبان و مشتریان است ، مشاهده فرآیند و پروسه های مهم و کلیدی مخاطبان و تجزیه و تحلیل آن ها فرصت مناسبی برای مجموعه  ایجاد می­کند که شناخت خود را از محیط پیرامون افزایش دهد.

فعالیت های کلیدی

با سازمانی که نیاز به کمک و  توسعه محتوا برای پشتیبانی از آنها دارد ، مأموریت شما با انجام دادن راهکارهای مناسب با استفاده از  تجربه ها  و ارتباطات خود در هنگام ساخت و تکمیل فرآیند کمک می­کند و هم چنین تجربه و مهارت جدید بذست می­آید . ایجاد یک بانک منبع از ماژول های محتوای آنلاین در موضوعات مختلف ، مربوط به کارهای فعلی خود  است چارچوبها و ابزارهای مفید را بیاموزید ، و ببینید . نمونه هایی از کار با کیفیت بالا از متخصصان برجسته. شما همچنین مستند خواهید کرد و در جهت نهایی ساختن اطلاعات خود اقدام نمایید.

مراحل توسعه محتوا :

  • توانایی اتصال با اطمینان مهارت ها ، نقاط قوت و حرفه ای خود را به نمایش بگذارید

اهداف نیازهای فعلی سازمان را شناسایی می کنید و مدل و راهکار های ذهنی خود را طراحی و مراحل مقدماتی آن را انجام می دهید.و تحقیقات کیفی و کمی متناسب با مدل  را شناسایی می کنید . ساختن یک استراتژی محتوا و برنامه اجرا بر اساس بینش از ممیزی محتوا با اهداف مشخص برای هدایت کارهای آینده و جدول زمانی از کارهای خاص برای دستیابی به اهداف طیف وسیعی از محتوا را برای فعال کردن یک استراتژی محتوا و ارزش افزوده برای یک شرکت تولید کنید . ارائه تسهیلات با ابزارهای مفهومی اساسی برای تهیه و پالایش محتوا

از جمله ساختارهای داستان پردازی ، و فرآیندهای تفکر طراحی و مهارت را با انواع ابزارها و قالبها نشان دهید ، از جمله وبلاگ های اجتماعی ، رسانه ، وب سایت ، تبلیغات ، نوشتن قالب های طولانی تر ، انتشارات مطبوعاتی و غیره.

با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها و موارد دیگر ، پیشرفت را در مقابل یک استراتژی و برنامه محتوا اندازه گیری کنید. ابزاری برای سنجش تأثیر به روشهای مشخص و معنی دار با اطمینان از بازخورد در مورد محتوا ، ترسیم از جعبه ابزار مهم

یکی از سخت ترین بخش ها در مورد وبلاگ نویسی شروع به کار است ، از انتخاب یک موضوع (یا حتی توسعه یکی از ابتدا) ، ایجاد یک استراتژی اساسی برای محتوا ، تا شروع به نوشتن ، چیزهای زیادی وجود دارد که برای اطمینان از راه اندازی موفقیت آمیز باید بفهمید . سپس  هنگامی که کار خود را شروع کردید ، به روزرسانی آن با محتوای جدید به صورت  مداوم و همزمان با روند طراحی مدرن و تغییرات فنی ، چالش های دیگری را برای خود به همراه دارد. و شما فقط می توانید با دنبال کردن این نمونه های وبلاگ از دیگران که در آنجا بوده اند و موفقیت پیدا کرده اید ، این کار را انجام دهید به علاوه ، این پست نکات و اقدامات لازم را برای کمک به شما در تقلید تاکتیک ها و فرآیندهای آنها به اشتراک خواهد گذاشت